پرسش و پاسخ :
1.خط تلفن بوق آزاد ندارد؟
مودم را از مدار خارج کنيد . خط تلفن را چک کنيد در صورتي که بوق آزاد شنيده نشد با 117 تماس بگيريد و خرابي تلفن را ثبت كنيد
2.چراغ لينک مودم چشمک زن است ؟
اين مشکل به دليل برقرار نشدن ارتباط فيزيکي ايجاد ميشود، ابتدا بررسي كنيد خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابلها، سوکتها و قطعات فيزيکي را بررسيي كنيد. خط تلفن به صورت مستقيم بايد وارد پورت مودم شود. براي برطرف كردن مشکل، گوشي تلفن، دستگاه نمابر، را جدا كنيد و از خروجي مودم ، پورت را به گوشي تلفن وصل کنيد. در صورتي که لينک باز هم ثابت نشد به خروجي مودم يک گوشي وصل کنيد و از اين طريق با پشتيباني تماس بگيريد.
3.علامت ضربدر قرمز رنگ بر روي کانکشن مشاهده مي شود؟
کابل شبکه شما به صورت فيزيکي قطع شده است، کارت شبکه، کابل متصل به مودم وسوکت پشت مودم را بررسي كنيد
4.چراغ مودم شما هنگامي که با تلفن صحبت ميکنيد، ثابت است ولي به محض قطع شدن تماس لينک شما چشمک زن ميشود ؟
ممكن است كه پريز تلفن شما مجهز به نويزگير باشد؛ بنابراين ابتدا از وجود برقگير (نويزگير) بر روي پريزها اطمينان حاصل كنيد و در صورت وجود آن را خارج كنيد. (اطمینان حاصل نمایید که دو شاخه ضد برق در مدار تلفن وجود ندارد) در این حالت حتما دقت داشته باشید به ازای هر گوشی تلفن یک میکروفیلتر و یا اسپلیتر سالم حد فاصل پریز و گوشی تلفن نصب باشد .
5.تمام چراغ های هاي مودم شما جز پاور خاموش است؟
تمام کابلهايي را که به مودم متصل شده است از مودم خارج و آداپتور برق را قطع كنيد. ۵ دقيقه مودم را خاموش نگه داريد. آداپتور مودم را دوباره وصل کنيد -
نکته مهم :در زمان نوسان برق، حتما" مودم را خاموش کنيد.
6. نمی توانم کانکشن ADSL خود را پیدا کنم ؟
از طریق آدرس روبرو start/control panel /network connection ، می توانید ADSL connection را پیدا نمایید.
• اگر در Network Connection هیچ Connection وجود نداشت ، وشما مودم را با پورت USB ، نصب نموده بودید ، مجددا درایور USB ، را نصب نمایید.
7.تمام تنظیمات مودم صحیح است ولی اینترنت من قطع و وصل می شود؟
یکی از رایج ترین موارد و دلایل قطعی اینترنت (ADSL) وجود امواج الکترونیکی و الکترومغناطیسی میباشد ، این گونه مشکلات میتوانند به صورتهای ذیل باشند: گوشی های تلفن بی سیم و دستگاه های ارتباطی یکی از وسایلی هستند که این گونه مشکلات را ایجاد می کنند.
گوشی های تلفن بی سیم بدلیل کارکردن در رنج فرکانسی 2.4GHZ باعث ایجاد تداخل با دستگاه های ADSL یا دستگاه های شبکه بی سیم می شوند
8.نحوه دقیق اتصالات سیم ها چگونه است؟
شکل زیر بصورت کامل بیانگر نحوه دقیق اتصالات است.
9.مرورگر من باز نمی شود و مدام در حال load شدن می باشد :
گام اول : از درست بودن DNS های ست شده بر روی کارت شبکه سیستم خود مطمئن شوید.
گام دوم : از عدم وجود پروکسی بر روی مرورگر خود مطمئن شوید .