ADSLچیست؟ خطوط اینترنت پر سرعت نامتقارن بدون اشغالی خط تلفن(A systematic Digital Subscriber Line)
مزایای استفاده ازADSL:
* سرعت بالا
* کیفیت مناسب تر نسبت به سرویس Dial Up
* اتصال دائم به اینترنت
* استفاده از خط تلفن بدون مشغول شدن خط
* هیچ هزینه ای به قبض تلفن اضافه نخواهد شد
روش های سریع حل مشکلات یا عیوب رایج ADSL:
مشترک گرامی به هنگام بروز مشکل، پیش از هرگونه تماس با تلفن های پشتیبانی، با مطالعه موارد زیر، می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید:
طریقه ایجاد یک Connection :
Windows XP
START► Control Panel ► Network Connection► File► New Connection ►Next ► Connect to the internet► Set up my connection manually► Connect using a broadband connection that requires a user name and password ►ISP Name: PASMANAMAAD► User Name نام کاربری: ► password: کلمه عبور ►Confirm Password: تکرار کلمه عبور ►FINISH
Win VISTA & Seven
START► Control Panel► Network and sharing center► setup connection or network► connect to the internet► next► broadband (PPPOE) ► next►User Name نام کاربری: ►password: کلمه عبور ►Confirm Password: تکرار کلمه عبور ►CONNECT
با ساختن Connection و کانکت کردن در صورت بروز مشکل، یکی از شماره خطاهای زیر مشاهده خواهد شد:
* خطای 691( به ندرت 718):
* مطمئن شوید که نام کاربری و رمز عبور را درست و با حروف کوچک وارد کرده اید.
* شارژ ماهیانه خود را چک کنید که اعتبار لازم را داشته باشد. ( از طریق ورود به آدرس my.sabanet.ir)
* چنانچه با رعایت موارد فوق مشکل برطرف نشد با شماره 32227007 (داخلی 106 و 107) در اهواز یا پشتیبانی 24 ساعته صبانت 1524 تماس حاصل فرمایید.
* خطای 678:
* در صورت استفاده از کابل USB و یا کابل شبکه (Lan) اطمینان حاصل کنید که کابل شما سالم و صحیح به کامپیوتر متصل شده باشد.
* تنضیمات مودم خود را چک نمائید.
* چنانکه با رعایت موارد فوق مشکل برطرف نشد با شماره 32227007 (داخلی 106 و 107) در اهواز یا پشتیبانی 24 ساعته صبانت 1524 تماس حاصل فرمایید.
* خطای 769:
* درصورت استفاده از کابل شبکه (Lan)، کارت شبکه سیستم شما، نصب، فعال و دچار مشکل نباشد(Enable باشد)
* خاموش یا چشمک زن بودن چراغ DSL-LINK مودم :
* از درستی اتصال کابل ها به مودم و همچنین میکروفیلتر (نویزگیر) اطمینان حاصل نمایید.
* از داشتن بوق تلفن و یکطرفه نبودن آن مطمئن شوید.
* مرحله آخر تست سرخط میباشد، که خط تلفن را از ورودی ساختمان مستقیم به مودم وصل کرده و چک کنید، چنانچه چراغ DSL-Linkثابت شد، یکی از مراحل فوق به درستی انجام نشده و یا سیم کشی ساختمان دچار مشکل شده است.
* چنانکه با رعایت موارد فوق مشکل برطرف نشد با شماره 32227007 (داخلی 106 و 107) در اهواز یا پشتیبانی 24 ساعته صبانت 1524 تماس حاصل فرمایید.
* چنانچه با مشکل پایین بودن سرعت برخورد کردید:
* از میکروفیلتر(نویزگیر) استفاده نمائید.
* Firewall ویندوز و آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید همچنین از تمامی موارد مربوط به کند شدن سرعت در سیستم خود مطمئن گردید.
* بهتر است جهت انجام عملیات دانلود از نرم افزارهای مرتبط مانند IDM استفاده نمائید.
* مشکل خود را از طریق شماره 32227007 (داخلی 106 و 107) در اهواز یا پشتیبانی 24 ساعته صبانت 1524 بررسی نمائید.
* مشکل باز نشدن صفحه:
* مطمئن شوید که به اینترنت وصل هستید.
* استفاده از فیلتر شکن ( Proxy) باعث اختلال در دسترسی به صفحات اینترنت می گردد.
* Firewall مودم و همچنین Windowsخود را غیرفعال نمائید.
* نهایتا پس از تماس با واحد پشتیبانی DNS سیستم ود را بصورت دستی و به شرح ذیل تنظیم نمایید.
START► Control Panel► Network Connection► Local Area Connection► Properties► Internet Protocol (TCP/IP) ► Properties► Use the following DNS server addresses► Preferred DNS server►علام شدهIp► Alternate DNS server ►علام شدهIp ►OK► OK