ADSLچیست؟  خطوط اینترنت پر سرعت نامتقارن بدون اشغالی خط تلفن(A systematic Digital Subscriber Line)

مزایای استفاده ازADSL:

*        سرعت بالا

*        کیفیت مناسب تر نسبت به سرویس  Dial Up

*        اتصال دائم به اینترنت

*       استفاده از خط تلفن بدون مشغول شدن خط

*        هیچ هزینه ای به قبض تلفن اضافه نخواهد شد  

روش های سریع حل مشکلات یا عیوب رایج ADSL:

مشترک گرامی به هنگام بروز مشکل، پیش از هرگونه تماس با تلفن های پشتیبانی، با مطالعه موارد زیر، می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید:

طریقه ایجاد یک Connection :

Windows XP

START► Control Panel ► Network Connection► File► New Connection ►Next ► Connect to the internet► Set up my connection manually► Connect using a broadband connection that requires a user name and password ►ISP Name: PASMANAMAAD►   User Name  نام کاربری: ► password: کلمه عبور Confirm Password: تکرار کلمه عبور ►FINISH

Win VISTA & Seven

START► Control Panel► Network and sharing center► setup connection or network► connect to the internet► next► broadband (PPPOE) ► next►User Name نام کاربری:  ►password: کلمه عبور  ►Confirm Password: تکرار کلمه عبور  CONNECT

با ساختن Connection  و کانکت کردن در صورت بروز مشکل، یکی از شماره خطاهای زیر مشاهده خواهد شد:

 *        خطای 691( به ندرت 718):

*         مطمئن شوید که نام کاربری و رمز عبور را درست و با حروف کوچک وارد کرده اید.

*         شارژ ماهیانه خود را چک کنید که اعتبار لازم را داشته باشد. ( از طریق ورود به آدرس my.sabanet.ir)

*         چنانچه با رعایت موارد فوق مشکل برطرف نشد با شماره 32227007 (داخلی 106 و 107) در اهواز یا پشتیبانی 24 ساعته صبانت 1524 تماس حاصل فرمایید.

*         خطای 678:

*         در صورت استفاده از کابل USB و یا کابل شبکه (Lan) اطمینان حاصل کنید که کابل شما سالم و صحیح به کامپیوتر متصل شده باشد.

*        تنضیمات مودم خود را چک نمائید.

*         چنانکه با رعایت موارد فوق مشکل برطرف نشد با شماره 32227007 (داخلی 106 و 107) در اهواز یا پشتیبانی 24 ساعته صبانت 1524 تماس حاصل فرمایید.

*         خطای 769:

*         درصورت استفاده از کابل شبکه (Lan)، کارت شبکه سیستم شما، نصب، فعال و دچار مشکل نباشد(Enable باشد)

*        خاموش یا چشمک زن بودن چراغ DSL-LINK مودم :

*         از درستی اتصال کابل ها به مودم و همچنین میکروفیلتر (نویزگیر) اطمینان حاصل نمایید.

*         از داشتن بوق تلفن و یکطرفه نبودن آن مطمئن شوید.

*         مرحله آخر تست سرخط میباشد، که خط تلفن را از ورودی ساختمان مستقیم به مودم وصل کرده و چک کنید، چنانچه چراغ DSL-Linkثابت شد، یکی از مراحل فوق به درستی انجام نشده و یا سیم کشی ساختمان دچار مشکل شده است.

*         چنانکه با رعایت موارد فوق مشکل برطرف نشد با شماره 32227007 (داخلی 106 و 107) در اهواز یا پشتیبانی 24 ساعته صبانت 1524 تماس حاصل فرمایید.

*        چنانچه با مشکل پایین بودن سرعت برخورد کردید:

*       از میکروفیلتر(نویزگیر) استفاده نمائید.

*         Firewall ویندوز و آنتی ویروس خود را غیرفعال کنید همچنین از تمامی موارد مربوط به کند شدن سرعت در سیستم خود مطمئن گردید.

*         بهتر است جهت انجام عملیات دانلود از نرم افزارهای مرتبط مانند IDM استفاده نمائید.

*         مشکل خود را از طریق شماره 32227007 (داخلی 106 و 107) در اهواز یا پشتیبانی 24 ساعته صبانت 1524 بررسی نمائید.

*        مشکل باز نشدن صفحه:

*         مطمئن شوید که به اینترنت وصل هستید.

*        استفاده از فیلتر شکن ( Proxy) باعث اختلال  در دسترسی به صفحات اینترنت می گردد.

*        Firewall مودم و همچنین Windowsخود را غیرفعال نمائید.

*         نهایتا پس از تماس با واحد پشتیبانی DNS سیستم ود را بصورت دستی و به شرح ذیل تنظیم نمایید.

 START► Control Panel► Network Connection► Local Area Connection► Properties► Internet Protocol (TCP/IP) ► Properties► Use the following DNS server addresses► Preferred DNS server►علام شدهIp► Alternate DNS server ►علام شدهIp ►OK► OK